zaterdag 6 september 2008

Ding 23: terugblik en evaluatie

Image and video hosting by TinyPic
Met even veel enthousiasme als ik aan 23 dingen begon, ben ik ermee geëindigd. Ik vond het ontzettend leuk om al die nieuwe dingen te leren. Ook het concrete resultaat (een weblog met alles erop en eraan) heeft me veel bevrediging geschonken. Moeilijk vond ik het allemaal niet, wel tijdrovend, maar die tijd beschouw ik allerminst als verloren tijd. Ik merk dat ik op vrienden en familie een voorsprong heb ontwikkeld, die ik graag uitbuit;-). 'Wat is dat eigenlijk, een widget?' vragen ze voorzichtig, als ik terloops laat vallen dat ik weer zo'n leuk widget op mijn blog heb geplaatst (widgets vond ik het állerleukste van deze ontdekkingsreis!). Mijn vrienden zijn heus geen digibeten, maar toch weten de meesten maar vaag wat het allemaal inhoudt: rss feeds, del.icio.us, technorati, web 2.0... Ze prijzen lief mijn vaardigheden, en ik attendeer ze nog maar weer eens op 23dingen.nl, al snap ik wel dat je er niet zomaar aan begint, in je eentje. Het vergt namelijk wel enige discipline, en een deadline is daarom fijn. Mij heeft die tenminste geholpen om er op een gegeven moment vaart achter te zetten:).

De grootste verandering die de cursus bij me teweeg heeft gebracht is dat ik nu ook een 'informatieproducent' ben geworden. Zo heb ik een bevriend publicist blij gemaakt met zijn eigen wikipediapagina, in Lastfm het geboortejaar en de geboorteplaats toegevoegd van een Duitse zanger (die ik ook niet kende, maar die informatie heb ik opgezocht en toegevoegd), hier en daar wikipediapagina's gewijzigd en er WorldCatlinks aan toegevoegd. Het is allemaal erg leuk om te doen. Op het werk maak ik inmiddels gebruik van google alerts en een wiki.

23dingen is voor mij een inspirerende, leerzame en ideale manier geweest om mijn horizon te verbreden en actiever bezig te gaan met alles wat er op het internet wordt aangeboden. Ik kijk reikhalzend uit naar een vervolgcursus! Gelukkig las ik hier en daar al dat we intussen met Learning 2.1 aan de slag kunnen gaan.

Edwin en Rob, hartelijk dank voor jullie inzet, tips en trouwe commentaren!

4 opmerkingen:

23 Dingen zei

En jij ook proficiat. Ik heb met plezier je berichtjes gelezen en het was leuk om te zien wie Tringa ook alweer in het echt was!
Je hebt heel wat nieuwe dingen gedaan en die widgets zijn inderdaad er goed. Schijnt ook straks DE 'killer app' van web 3.0 te worden, aangezien je jouw dienst, catalogus, contactmogelijk dichter bij de gebruiker kan brengen.
Succes met elk vervolg dat je gaat ondernemen!

Cramer's Eighty-eight zei

Gefeliciteerd! De vlag ziet er prachtig uit! Doe je ook mee aan Learning 2.1?

Groetjes,
Cramer's 88

Unknown zei

Tringa,

Jij ook bedankt voor de inzet en voor voor je enthousiasme.

Ik sluit me aan bij Rob als het gaat om die widgets. Niets mooiers dan toepassingen waar je plezier in hebt en waar je ook echt nog iets mee kan.
Spread the word, zou ik zeggen!

Succes met volgende dingen ook, en plezier op de afsluiting morgen!

Unknown zei

Hoi Tringa,

Gefeliciteerd! Wat een leuke vlag!

Greetz Alice